IRHT

> Actes

<Acte 34>

Regeste

Guillaume de Chassey, chevalier, bailli d’Auxois, notifie que Renaud de Grancey, sire de Larrey, au nom du duc de Bourgogne, a reconnu comme valable l’amende de 65 s. infligée par Jean de Nesle pour un vol de bois à Naudin de Coulmier ; quant à Raoul le Sounois, qui avait été pris coupant du bois en la forêt de Coulmier, Jean de Nesle a prouvé devant ledit Guillaume, bailli d’Auxois, qui confirme la sentence, qu’il avait conclu un accord avec lui pour une amende de 6 l. 10 s. ; enfin, le bailli confirme également l’amende de 6 l. 10 s. infligée à Germain le Saonois qui avait accusé Jean de Nesle de ne pas faire justice à un homme qui comparaissait devant lui.

Acte

Nos Guillaumes de Cheacey, chevaliers, bailliz de Auxois, faisons savoir a touz cels qui verront cels presentes letres que mes sire Renauz de Grancey, sires de Larrey, qui por lou .. duc estoit an cest affaire ci desouz [fol. 60v] nomnei et nos estiiens avueta lui disames et a droit que li amende de Seehiz Naudin de Colonmiers, honme Jehant de Neelles, la quele amende li diz Jehans at jugié a sexante et cinc solz, por chief del sergent Lietiz lou Basclois de Colonmiers, qui fu trovez coupant el dit Soihehiz et portant la busche fors et chergent la charrete au dit Lyetiz, fu bien jugié et a droit selonc lou usaige de Borgoigne, et s’en puet johir et doit li diz Jehanz et asploitier se lui plait ; et de Raoul lou Sounois qui fu pris coupant an la forest de Colonmiers et se rescoust au sergent juréz, si come li diz Jehanz disoit, et de quoi li diz Jehant disoit que cil Raoulz avoit pacefiié a lui et fiancié et plegié six livres et dix solz, et cil Raoulz mist an ney que il ne li avoit ne fiancé ne plegié ne pacefié se per force [fol. 61] non que il l’avoit pris ; et Jehanz l’emprist a prover et lou provat per devant nos Guillaume, baillif dessus dit, qui hi estoiens por lou duc ; donc nos devant dit comandement lou duc an ce disasmes et a droit per cele prueve que an fu faite que cil Raouls devoit paiier au dit Jehant les dites six livres et dix solz et s’en puet johir li diz Jehanz a sa voluntei ; et por chief de la parole que Germains li Saounois dist au dit Jehant qui parloit a un sien honme, la quele parole fu tels que il dist que Jehanz ne faisoit a l’onme ne droit ne raison ne leautéz ; et Jehanz li requist que li amendast ainceis que il partist de sa cort ; et s’en partit cil Germains senz plus faire et per lou ney que li diz Germains fist devant nos de ce que il dist que il ne avoit pas ansic dite la parole cum li diz Jehans disoit ne ansic parti de sa court et Jehanz l’emprist a prover et [fol. 61v] lou provat la quele amende li diz Jehanz nos proiat et requist que nos li ajugeissiens sour ce que nos aviiens ohi ; donc nos disasmes et a droit que cil diz Jehanz an povoit bien lever six livres et dix solz et feroit bontei au dit Germain. An tesmoignaige de toutes cels choses, nos avons mis nostre seaul an cels presentes letres. Ce fu fait an l’an Nostre Signour m. cc. et sexante et dous, el mois de aost.

Apparat critique

a avuet, sic.

Comment citer cette notice

Xavier   Hélary . " Le cartulaire de la seigneurie de Nesle ( 1269 , Chantilly , 14 F 22 )", dans Le cartulaire de la seigneurie de Nesle , Orléans : Institut de Recherche et d'Histoire des Textes , 2006 . [en ligne]. http://www.cn-telma.fr/nesle/acte 34 /.

Mentions légales | Colophon | Contacts | Haut de page