IRHT

> Actes

<Acte 2>

Regeste

Hugues, duc de Bourgogne, notifie qu’en sa présence Mathieu de Nesle, chevalier, et Jean de Nesle, son neveu, écuyer, ont reconnu avoir partagé leur héritage en la manière qui s’ensuit : à Jean demeure en héritage tout le village de Nesle avec toutes ses appartenances, en prés, bois, terres, "més", hommes, droits de justice, seigneuries et toutes autres choses, sans rien retenir pour ledit Mathieu ; plus tout ce qui est dans le village de Balot et dans toutes les dépendances de ce village et de son finage, en prés, bois, terres, hommes, droits de justice, seigneuries et toutes autres choses, sans rien retenir pour ledit Mathieu ; plus la moitié de ce qui est à Charentois, en terres, prés, hommes, justices et seigneuries et toutes autres choses ; plus les fiefs dont son père André était investi et qui meuvent de Nesle : c'est à savoir le fief de Mathieu des trois parties d’Etais et le fief de Ménétreux, et le fief de Guillaume de Viliers que ledit Mathieu tient de Jean son neveu, et le fief d’Esporve, et le fief de Guillaume de Ruignez et le fief mgr Milon de Flahei et le fief Guillermin de Cruancey à Mathieu demeure en héritage tout ce qui est en la ville d’Etais et toutes les dépendances qui sont au village et au finage, en prés, bois, terres, hommes, droits de justice et seigneuries et autres choses, et la moitié de Charentois ; plus tout ce qui est au village de la Chapelle, avec les appartenances ; le douaire de la femme de Milon de Froulois au village et au finage d’Etais, et tous les fiefs qui sont en la ville d’Etais qui meuvent de la mère dudit Mathieu, c'est-à-savoir : le fief de Ménétreux, le fief de Guillaume de Viliers, le fief de madame Agnès, femme de Guillaume de Maisei, et le fief de Cormaillon. A la demande dans parties, le duc a mis son scel.

Acte

[fol. 13v ]

Nos, Hugues, dux de Borgoigne, faison savoir a tox cels qui ces presentes letres verront et orront que, an nostre presence estaubli Matiers de Naelles, chevaliers, et Jehanz, ses niés, escuiers de Naelles, ont reconeu per devant nos que il ont parti et devisei tout lour heritaige, an tel meniere que au devant dit Jehant demoure an heritaige toute la vile de Naelles et toutes les apertenences que sunt el finaige de la vile, an prez, an bois, an terres, an més, an honmes, an justises, an signories et an toutes autres choses senz riens retenir por celui Matier, et tout ce que est an la vile de Baalou et an totes les apertenences de celi vile et del finaige, an prez, an bois, an terres, an honmes, an justises, an signories et an totes autres choses, senz riens retenir por celui Matier ; et la moitié de ce que est a Charantois, c’est a savoir an terres, an prez, an [fol. 14] vignes, an honmes, an justises et an signories et an toutes autres choses, senz riens retenir por celui Matier, et lou cloux et touz les fiez, des quels messire Andriers ses peres estoit vistuz et tenanz qui muevent de Naelles, c’est a savoir lou fié celui Matier des trois parties de Astez et lou fié de Monesteruel, et lou fié mon signor Guillaume de Vilers que cil Matiers tient de celui Jehant son nevoul, et lou fié de Esperve, et lou fié mon signor Guillaume de Ruignei et lou fié mon signor Milon de Flahei, et lou fié Guillermin de Cruancei, et toutes ces choses demorent a celui Jehant et a ses hoirs a tenir tojormés. Et a celui Matier demore an heritaige tout ce que est an la vile de Astez et toutes les apertenences que sunt an la vile et el finaige, c’est a savoir an prez, an bois, an terres, an honmes, an justises et an signories et an autres choses, et demi ce de Charentois an terres, an prez,[fol. 14v] an vignes, an honmes, an justises et an signories et an autres choses senz lou cloux qui est celui Jehant, et tout ce que est an la vile de la Chapele et toutes les apertenences que sunt an cele dite vile et el finaige cest asavoir : an terres, an prez, an bois, an honmes, an justises et an signories et an toutes autres choses senz riens retenir por celui Jehant et lou douaire de la fenme mon signor Milon de Froullois qui est an la vile et el finaige de Astez et touz les fiez que sunt de la dite vile de Astez qui muevent de part la mere au dit Matier, c’est a savoir lou fié de Monesteruel, et lou fié mon signor Guillaume de Vilers, lou fié ma dame Agnes la fenme mon signor Guillaume de Maisei et lou fié de Cormoillon et tout ce demore a celui Matier et a ses hoirs a tojormés per l’outroi de celui Jehant. Et an tesmoignaige de toutes ces choses per la proiere de l’une partie [fol. 15] et de l’autre, nous avons mis nostre seel an cels presentes letres. Ce est fait an l’an de grace m. dous cent cinquante cinc, el mois de octouvre.

Comment citer cette notice

Xavier   Hélary . " Le cartulaire de la seigneurie de Nesle ( 1269 , Chantilly , 14 F 22 )", dans Le cartulaire de la seigneurie de Nesle , Orléans : Institut de Recherche et d'Histoire des Textes , 2006 . [en ligne]. http://www.cn-telma.fr/nesle/acte 2 /.

Mentions légales | Colophon | Contacts | Haut de page